לחץ/י כאן אם אינך מצליח/ה לראות את המודעה

לוגו עירונט

"סוכות "בלי הפסקה 
 

תוכן עיניינים 06.10.2010

events.doc
צבא הודו מצדיע ל"גיבור חיפה"
מעטים יודעים כי העיר חיפה שוחררה מהשלטון העותומאני בחודש ספטמבר 1918, היו אלה פרשים הודים שהסתערו על עמדות הטורקים בכידונים וחרבות. הנופלים בקרב לשיחרור חיפה קבורים בבית הקברות הצבאי הבריטי הממוקם ברחוב יפו שבין מסעדות השאוורמה לצומת דולפין. בערב חג הסוכות נעשה תיקון היסטורי לארוע שסיים ארבע מאות שנה של שלטון טורקי בחיפה ובו צוין בטקס אזכרה מרשים, 92 שנים לשחרור חיפה מידי העותמאנים .

יגאל גרייבר, מהעמותה לתולדות חיפה, סיפר כי הלוחמים הודים, "אבל ב- 22 לחודש ספטמבר 1918 קיבלו הבריטים דיווח מוטעה מסיור אווירי שהטורקים עוזבים את חיפה. הבריטים התכוננו להיכנס לעיר. באזור בלד א-שייח (נשר היום) אך נתקלו באש כבדה. המפקד הבריטי החליט לשלוח לחיפה את "יחידת העילית שהורכבה מפרשים הודים על אחד הכוחות בפיקודו של מייג'ור טאקור דאלפאת שהוגדר בהמשך, על ידי ההודים, כ"גיבור חיפה" נהרג בתחילת הקרב וסגנו נטל את הפיקוד והכניע את הטורקים.

בטקס השתתף קולונל מ.ס. ג'ודה, נכדו של ג'ודה [הסגן] שסיפר כי" זה יום מיוחד עבורי, הוריי סיפרו לי כל הזמן על חיפה, על הקרב הזה שאני מכיר אותו היטב מהסיפורים שלהם".

חבר מועצת העיר חיפה, שלמה גלבוע, שהשתתף בטקס תיאר את חוסר המודעות סביב הקרב ב"לאקונה היסטורית. מדובר בארוע קריטי בהיסטוריה של חיפה שאיש לא יודע עליו. אנחנו מתכננים שבכל שנה נציין את היום הזה בטקס מכובד כמו זה.

יחידה מצבא הודו דיגלה את נישקה והאורחים בהם נספחים צבאיים רבים ויועץ שר הביטחון עמוס גלעד השגריר וקצינים מצבא הודו הניחו זרים לזכרם של הנופלים.

פרס ההצגה הטובה ביותר של פסטיבל עכו להצגה בביצוע להקת "קולות בתנועה" מחיפה
פרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר הוענק היום (ד') ל"פלופנבאך וצופנהיים: חינוך מחדש" בבימויו של ערן טובול. בסיומו של פסטיבל עכו ה-31 לתיאטרון אחר הננעל בטקס חלוקת הפרסים המסורתי .

בנימוקיהם למתן הפרס להצגתו של טובול כתבו השופטים: "זוהי התבוננות מקורית, חדה ומדויקת בקשר שבין חינוך לחברה. ההצגה חותרת תחת מנגנוני המשטור הממסדיים ומאירה מחדש את חשיבות חופש המחשבה והאינדיבידואליזם. יוצרי ההצגה רקחו שפת דיבור חדשה המוכיחה שהעברית אינה מאפשרת לנו להתבונן בחיינו כראוי ושאנו נזקקים להזרה חריפה בכדי להבין את עולמנו".

ההצגה זכתה במקביל גם באות הוקרה על מוזיקה שהוענק לאהוד ורדי ואילנה טובים בזכות העולם הצלילי האפקטיבי, המרגש והאירוני שיצרו. "התמהיל בין הומור ואימה הוסיף נדבך הכרחי לחוויה הכוללת המוצלחת של ההצגה", כתבו השופטים בנימוקיהם. ההפקה זכתה באות הוקרה נוסף שניתן לה על עיצוב חלל וגרפיקה, עבודה משותפת של יערה צדוק ואורן קדוש. "יוצרי ההצגה עשו שימוש מושכל בחלל המאפשר גם שיתוף קהל וגם שימוש פרונטלי. שפת העיצוב ירדה לפרטים גרפיים מדוייקים ומקוריים שמזמינה את הצופה להשלים בדמיונו את העולם שבראו היוצרים".

מבקר התיאטרון, צבי גורן כתב על ההצגה : "להקת "קולות בתנועה" מחיפה, שבהדרכתה של אילנה טובים גנבה את ההצגה בסדרת תרגילי סדר, מחולות, שירים עבריים ואחרים – לעתים בשינויים טקסטואליים ייחודיים להפקה הזאת – וכפרחי-כהונה במסדר החינוך-מחדש..."

קולות בתנועה היא מסגרת של להקות זמר מקצועיות שהוקמה ע"י אילנה טובים לפני 9 שנים, במטרה לטפח ילדים ובני נוער בתחום אומנויות הבמה. הלהקות מופיעות באופן תדיר באירועים השונים שמתקיימים ברחבי העיר. חברי קולות בתנועה באים מרחבי חיפה וטווח הגילאים נע השנה בין 8 ל 14. הלהקות המרכזיות פועלות, נכון לעכשיו, בבית אבא חושי ובשלוחת בית אל של מתנ"ס ליאו באק.

events.doc
בספטמבר 2012 תחל המטרונית לפעול ותקדים את המועד שנקבע במכרז להפעלתה
כך מסר אמש מנכ"ל חברת "דן" שמואל רפאלי בפגישת עבודה והיכרות אותה קיים עם ראש העיר יונה יהב בעקבות זכייתה של חברת "דן" במכרז להפעלת המטרונית - מערך התחבורה הציבורי המתקדם של מטרופולין חיפה.

ראש העיר יונה יהב אמר כי חיפה תהיה העיר הראשונה בארץ בה יופעל מערך תחבורה ציבורי מתקדם ומודרני בסטנדרטים הגבוהים ביותר המקובלים כיום וציין כי המטרונית מהווה חלק מרפורמה מקיפה אותה מקדמת העירייה במטרה להפוך את התחבורה הציבורית לאמצעי התחבורה המועדף על התושבים".

עוד השתתפו בפגישה שהתקיימה בלשכת ראש העיר: סמנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר, יו"ר דירקטוריון חברת "דן", מנכ"ל עיריית חיפה וראשי חברת "יפה נוף" המקימה את מסלולי המטרונית המשתרעים לאורך של כ – 45 ק"מ במטרופולין חיפה.

לצורך הפעלת המטרונית תקים חברת דן את חברת "דן-צפון" אשר משרדיה ימוקמו בחיפה. לצורך הפעלת המטרונית תרכוש החברה החיפאית על פי תנאי המכרז 100 מטרוניות. סמנכ"ל משרד התחבורה אלכס לנגר מסר בפגישה כי עיצוב המטרונית [שתיוצר ככל הנראה ע"י חברת "מאן"] יתבצע בעזרת מעצב מכוניות מהמובילים בעולם אשר שירותיו יועמדו ע"י משרד התחבורה לרשות חברת "דן - צפון".

המעצב יתבקש להגיש 3 הצעות שיותאמו לאופייה הייחודי של חיפה ואלו יועמדו ככל הנראה לשיפוט הציבור הרחב שיתבקש לבחור בהצעה האטרקטיבית ביותר.

אכיפת חנייה באמצעות מצלמות בצומת חורב!
עיריית חיפה החלה בניסוי במסגרתו מתבצעת אכיפת החנייה בצומת חורב – דרך פיק"א באמצעות מצלמות. הדוחות לנהגים שיחנו בניגוד לחוק ישלחו בדואר. יצוין כי עיריית חיפה השקיעה כ – 12 מיליון ₪ בהרחבת צומת חורב על מנת להקל על עומסי התנועה והפקקים מהם סבלו תושבי העיר מדי יום.

די בעצירת רכב אחד לשבש את המאמץ ולכן נאסרה כל חנייה או עצירה בצומת!

לצערנו, מספר קטן של נהגים שהתעלמו מהאיסור עצרו בצומת וחסמו את התנועה למרות מחאות יתר הנהגים שנאלצו להמתין בפקקים המתמשכים כאילו לא נעשה דבר. על מנת להבטיח כי נתיבי הנסיעה יוותרו פתוחים למעבר מוצב כיום בצומת דרך הציבה העירייה עד כה דרך קבע מפקח שפעל למניעת עצירה בצומת ובמיוחד בתחום תחנת האוטובוס.

החנייה בתחנת האוטובוס גורמת לנהגי האוטובוס לעצור באמצע הכביש, לחסום את תנועת כלי הרכב ולסכן את הנוסעים בהם ילדים וקשישים אשר נאלצים לרדת באמצע נתיב התנועה.

בתחילת חודש ספטמבר הציבה העירייה בצומת שלט אזהרה בדבר האכיפה באמצעות מצלמות. במידה והפיילוט יצליח תרחיב העירייה את השימוש במצלמות לצורך אכיפה בצמתי תנועה עמוסים וכבישים בהם קיימת הפרעה לציבור ולתנועת כלי הרכב.

מועצת העיר: חשמול עילי של המסילה מהווה איום על עתיד חיפה
"התוכנית לחשמול עילי של מסילת הרכבת לאורך חופי העיר חיפה, בשטח פארק הכט והגן הלאומי שקמונה ובתחום הבנוי בעיר התחתית מהווה איום על עתיד העיר ופגיעה שאין לקבלה".

כך קובעה אמש מועצת עיריית חיפה אשר אימצה פה אחד את המלצת ראש העיר יונה יהב הקוראת לשיקוע מסילת הברזל. עיריית חיפה דורשת לשקע את המסילה בתוואי הקיים מתחנת חוף הכרמל ועד התחנה שמול קריית הממשלה – "תחנת בית המכס". לאורך של 7 ק"מ בלבד, מהם 3.5 ק"מ בשטח האורבאני [העיר התחתית, קמפוס הנמל, קריה רפואית רמב"ם ושכונות בת גלים וקריית אליעזר] ו 3.5 ק"מ בשטחים הפתוחים [טיילת בת גלים, פארק לאומי שיקמונה ופארק הכט.]

עוד קובעת מועצת העיר: "המקום היחידה בו מסילת החוף חוצה בקרבה מיידית לחוף הים בארץ ועוברת בטבורה של העיר ומפרידה אותה מחזית הים, הוא חיפה. הנופים לכיוון הים הם הנכס האסטרטגי של העיר ואין לאפשר פגיעה בהם.

החשמול העילי המוצע , הופך את ההפרדה בין החוף לעיר לחיץ בעל משמעות חזותית ופיזית חריפה ומעצים את המפגע לדורות. במקומות אחרים בארץ כגון מודיעין ויבנה נמצאו הדרכים למנהור או שקוע הרכבת - אין להפלות בנושא זה את העיר חיפה.

המשאבים העצומים שהושקעו בשנים האחרונות בהקמתו של פארק הכט ומושקעים בימים אלו בפיתוח גן לאומי שקמונה וכן מאמץ האדיר שמושקע בפיתוח פרויקט ההתחדשות העירונית בקמפוס הנמל ובציר הבהאים והמושבה הגרמנית , זכו להכרה רבה ואף להכרזה כאתר מורשת עולמי.

כל אלו יצרו תקווה למציאות חדשה של התחדשות ויצירת מרכז הומה ופעיל בעל חשיבות לאומית כמרכזה של העיר השלישית בגדולה במדינה. פרויקט החשמול העילי מנוגד לכל מגמה ולתכנון בר קיימא הרואה חשיבות בפיתוח איכות של הסביבה העירונית כיעד מרכזי לחיזוק וצמיחה.

על פרויקט החשמול לכלול מענה ברור בשיקוע או מנהור המסילה ובכך לתת מענה לצרכי העיר לצד מענה מיטבי לפרויקט החשמול. בהשקעה הנדרשת יהיה גם מענה לצורך העתידי בהכפלת והגברת השימוש המבורך ברכבת לנוסעים ולמטענים".

בניין ששופץ ברחוב הגפן יהפוך ל - 30 יח"ד המיועדות מעונות סטודנטים של מכללת ויצ"ו
היזם החיפאי דוד בארי אשר הקים את הפארק האתגרי X-פארק בסמוך למרכז הקונגרסים, רכש בניין ברחוב הגפן בו היה בעבר מעון "הוד" לטיפול בילדים חוסים בעלי לקויות ונכויות קשות ועבר לפעול בבניין שעבר שיפוץ ושיקום ייעודי לצרכים המיוחדים של הילדים השוהים בו.

המבנה ברחוב הגפן 38, ששטחו הכולל 1,200 מ"ר, יכלול כ – 30 דירות לופט של 22-38 מ"ר, אמור להכיל גם לשטחים ציבוריים לסטודנטים ממקצועות העיצוב, כדוגמת סטודיו ליצירה ועריכת סדנאות מקצועיות ושטח בילוי רחב על גג הבניין, המתאים להקרנת סרטים, עריכת מסיבות ואירועים סגורים. החללים במסדרונות יהוו גלריה מתעדכנת לעבודות הסטודנטים מהמכללה.

הבניין יוסב למעונות סטודנטים למכללת ויצ"ו בעלות של -4 מיליון שקל. על-פי ההערכה, בשיפוץ ושדרוג המבנה, יושקעו עוד כ-8 מיליון שקל.

לקראת פתיחת מנהרות הכרמל : ההרשמה למסלול המהיר של המנהרות
לקראת פתיחת המנהרות לתנועה לקראת מחצית חודש נובמבר ועל מנת להתמודד עם הביקוש הרב ניתן להרשם כבר כעת למסלול המעבר המהיר במנהרות הכרמל. ההצטרפות מצריכה כאמור רישום בלבד ואינה כרוכה בתשלום.

במסלול הכניסה המהיר, המיועד כאמור ללקוחות רשומים, יפתח מחסום הכניסה אוטומטית מייד עם הזיהוי האלקטרוני של הרכב הרשום, כך שניתן יהיה להמשיך בנסיעה ללא עצירה לתשלום במקום. מחיר הנסיעה במנהרות הכרמל לרכבים פרטיים, יהיה 5.70 ₪ למקטע מנהרה אחד ו-11.40 ₪ בעבור נסיעה בשני מקטעי המנהרה (חציית העיר מצד לצד).

במסגרת ההערכות לפתיחת מנהרות הכרמל ועל מנת להעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחות נפתחו מספר מוקדי רישום לקהל הרחב בניהם מוקד שרות טלפוני, אתר אינטרנט ומגוון מרכזי שרות ומכירה באזור חיפה – גרנד קניון, קניון חיפה, סינמול, קריון וחוצות המפרץ. בכל מוקדי הרישום ניתן יהיה להצטרף למסלול המהיר וגם לקבל מידע על מנהרות הכרמל הכולל מסלולי ותעריפי הנסיעה וכדומה.
לצפייה בסרטון לחץ כאן
בגלריית פירמידה נפתחה תערוכת "וואדי סאליב / שכבות "
במוצאי חג סוכות נפתחה בגלריית פירמידה, בוואדי סאליב בחיפה, התערוכה "וואדי סאליב / שכבות". אותה אוצר האמן יעקב חפץ. בה משתתפים מספר רב של אמנים מרחבי הארץ, צלמים, אדריכלים ועיתונאים.

בין המשתתפים הצלם גלעד אופיר, האמן אברהם אילת, האמן אבנר איתן ורקדן-D.J סטפן פרי, האמנית יעל בלבן, האדריכל והאמן בילו בליך, האמן דב הלר, האמן ישראל ורטמן, האמן יהודה יציב, האדריכל וליד כרכבי, העיתונאי מיקי מירו, האמן עבד עבדי, העיתונאי והאמן משה פרלמן, האמנית סמארה שאבט, האדריכל והאמן אמיר תומשוב, האדריכלים האורבאניים דרור גרשון עירית סולסי ונטשה ווליקובסקי. מיצב משותף של גבי בן חיים עם יהודה יציב ויעקב חפץ, סרט של ר ובא חמדן.

התערוכה "וואדי סאליב/ שכבות" שהאוצר שלה יעקב חפץ מעדיף לכנותה "ניסיון ליצירת מצב בו המחיצה בין המקום, הוואדי, למתרחש בחלל הפנימי לא ברור ולא מוגדר", עוסקת במצב שאחרי, ובוחנת את ה"ריק" שנותר מהוואדי ובזיכרון שאינו מסוגל לשחזר יותר. החלל שנוצר בעיר חיפה מדגיש חפץ הוא עדות להרס ומחיקה שלא ניתנים לתיקון, חלק זה של העיר נותר כחלל, כריק. מבנה התערוכה מנסה לעקוב אחרי התהליך אך גם להביט בתוצאה ולבחון בזהירות את העתיד.

חלקה השני של התערוכה בוחן את האובדן וההרס של הוואדי והניסיון להעלות מחדש לדיון את הנושא באמצעות מיצבי הצילום של האדריכל והאמן בילו בליך שעקב אחר פעולות ההרס, המעידה כי למעשה אבדה האפשרות לשחזור כפי שמציין האדריכל דרור גרשון "קיים הרס יסודי של התשתיות האורבאניות". מיצב הצילום של הצלם גלעד אופיר עוקב בצילומיו מהפנים אל קצוות הוואדי, עד לבניה החילופית חסרת כל אמירה ארכיטקטונית, סתמית, לא

"הוואדי מסמל החמצה גדולה, אך יתכן שבשנת 2010 של המאה העשרים ואחת, מה שנותר הוא הניסיון להבין ולהפנים את המציאות כחלק מתהליך לבניית עתיד על רקע עברה של השכונה" מדגיש חפץ.

ישראל שוטלנד נבחר ליו"ר החדש של מט"י חיפה- המרכז לפיתוח עסקים
השבוע התקיים טקס החלפת יו"ר מטי חיפה- המרכז לפיתוח עסקים במסגרת המפגש השנתי של מטי חיפה אליו הוזמנו חברי הועד המנהל של מטי חיפה, הארגונים השותפים והצוות המקצועי. ישראל שוטלנד מונה לאחרונה ליו"ר מטי חיפה ע"י האסיפה הכללית של מטי. שוטלנד הינו בעל חברה לניהול ויעוץ עסקי וטכנולוגי, אשר כיהן בעברו, בין היתר, כמנכ"ל מכון ייצוא ויו"ר התאחדות התעשיינים צפון וכמנכ"ל חברות ציבוריות.

שוטלנד הדגיש את התרומה הגדולה של מטי לעסקים הקטנים והבינוניים בחיפה והסביבה ולפיתוח הכלכלי האזורי באמצעות יצירה ושימור מקומות עבודה. כמו כן, ציין את שאיפתו להפוך את מטי למרכז שימשוך אליו את כלל בעלי העסקים, המפעלים והיזמים המעוניינים בפיתוח עסקי באמצעות הקניית כלים עסקיים ומקצועיים המותאמים לכל עסק ועסק ופיתוח מתמיד של פרוייקטים חדשניים.

שוטלנד החליף את ארי רוזנטל, אשר כיהן בהתנדבות כיו"ר מטי חיפה ב- 4 השנים האחרונות. בתקופתו של רוזנטל, המכהן כמנכ"ל פרוטרום ישראל, קיים מטי חיפה פרוייקטים חדשים רבים ובהיקפים גדולים לקידום בעלי העסקים בחיפה והסביבה. כמו כן, משרדי מטי חיפה הועברו למשכן חדש ומרווח יותר במטרה לתת מענה להיקף הפעילות הגדלה.

http://www.haifa.muni.il
פניה זו הינה בדיוור ישיר על בסיס מידע הקיים במאגרי העירייה, אם אינך מעוניין/ת לקבל דואר בדיוור ישיר מרה"ע חיפה, השב למייל זה עם המילה "הסרה"